Informacja o tym, czy pacjent jest na kwarantannie lub izolacji domowej jest już dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta. Informacje tę można pobrać w postaci podpisanego dokumentu i np. przekazać pracodawcy. To kolejne z rozwiązań e-zdrowia, które ułatwia funkcjonowanie w czasie pandemii.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić wygodnie i bezpiecznie, bez wychodzenia z domu: odebrać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
Od drugiej połowy lipca na Internetowym Koncie Pacjenta znajdują się wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych. Teraz pojawiła się nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową, oraz na jaki okres. Przypomnijmy, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia pacjenta.
Oprócz tego pacjent może pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go np. mailem do pracodawcy.
Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl.