TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta
Szanowni Pacjenci
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.
Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.
Jeden numer dla całej Polski
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.
Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
Pomoc medyczna w nocy, w weekendy i święta? Otrzymasz ją w TPK
Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.
Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania
TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.
Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
- wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
- a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Jak wygląda rozmowa?
1. Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.
2. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
3. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
4. Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.
Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Dowiedz się więcej i w razie nagłego zachorowania w nocy, weekend lub święto, wybierz Teleplatformę Pierwszego Kontaktu
Jedz zdrowo, żyj zdrowo!
Narodowy Fundusz Zdrowia chce zachęcić Polaków do zdrowszego odżywiania. Na portalu www.diety.nfz.gov.pl udostępnione zostały plany żywieniowe, które są wskazówką do prawidłowego odżywiania oraz stanowią źródło inspiracji dla osób zdrowych oraz cierpiących m. in. na cukrzycę, nadwagę, otyłość, nadciśnienie tętnicze, zaparcia, Hashimoto. Wspólnie z ekspertami opracowane zostało innowacyjne rozwiązanie zapewniające zdrowe, zbilansowane posiłki dla rodzin. To bezpłatny plan żywieniowy DASH RODZINA. Przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 17 lat. Zachęcamy do skorzystania.
Szczepienia przeciwko COVID-19 dla osób w wieku 67-69 lat (urodzeni w latach 1952-1954)
Szczepienia przeciwko COVID-19 dla osób w wieku 69 lat (rocznik 1952)
Szczepienia przeciwko COVID-19 dla osób powyżej 70 roku życia
Szanowni Pacjenci
Z przyjemnością informujemy, iż nasza przychodnia przystąpiła do Narodowego Programu Szczepień przeciwko COVID-19.
W dniu 02.03.2021r. o godz. 07:45 rozpocznie się rejestracja pacjentów na szczepienia na 3 najbliższe tygodnie.
Rejestracji na szczepienie można dokonać telefonicznie pod nr tel. 58 57 33 555 lub osobiście.
W ramach programu przewidziano wykonanie badania lekarskiego kwalifikującego do szczepienia oraz podanie szczepionki (2 dawki).
Na umówione szczepienie prosimy zgłaszać się z wypełnioną ankietą (I i II dawka), którą można pobrać ze strony internetowej pod adresem:
Ankieta przed szczepieniem przeciwko COVID-19
Utrudnienia w kontaktach z przychodnią.
Szanowni Pacjenci,
W związku z absencją chorobową części pracowników Centrum Medycznego mogą obecnie występować czasowe trudności w Państwa kontaktach z przychodnią przy ul. Wojska Polskiego 11. Dokładamy wszelkich starań, aby były one odczuwalne w jak najmniejszym stopniu. Jednocześnie serdecznie prosimy o zrozumienie i cierpliwość.
Nowy numer telefonu do rejestracji osobistej w przychodni
Szanowni Pacjenci!
Uprzejmie informujemy o zmianie numeru telefonu do rejestracji osobistej do lekarzy POZ w przychodni przy ul. Wojska Polskiego 11.
Rejestracja telefoniczna odbywa się w dni robocze od 7:45 pod numerem 58 57 33 555.
Zapraszamy do kontaktu
Wznowienie rejestracji osobistej w przychodni
Informacja o kwarantannie lub izolacji na Internetowym Koncie Pacjenta
Informacja o tym, czy pacjent jest na kwarantannie lub izolacji domowej jest już dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta. Informacje tę można pobrać w postaci podpisanego dokumentu i np. przekazać pracodawcy. To kolejne z rozwiązań e-zdrowia, które ułatwia funkcjonowanie w czasie pandemii.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić wygodnie i bezpiecznie, bez wychodzenia z domu: odebrać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
Od drugiej połowy lipca na Internetowym Koncie Pacjenta znajdują się wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych. Teraz pojawiła się nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową, oraz na jaki okres. Przypomnijmy, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia pacjenta.
Oprócz tego pacjent może pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go np. mailem do pracodawcy.
Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl.
Szczepienia profilaktyczne przeciwko grypie osób od 55 roku życia
Szanowni Pacjenci
Wzorem lat ubiegłych w dniu 5 października rozpoczęliśmy w naszej przychodni realizację programu „Szczepienia profilaktyczne przeciwko grypie osób od 55 roku życia w Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański w latach 2018-2020” finansowanego z budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
Jednakże ze względu na ogromne trudności na rynku w dostępie do szczepionek przeciwko grypie ich liczba jest w tym roku znacząco mniejsza niż w latach poprzednich.
Duże zainteresowanie mieszkańców Pruszcza Gdańskiego szczepieniami sprawiło, że rejestracja w dniu 5 października na najbliższe 3 tygodnie zakończyła się już tego samego dnia o godz. 14. Zarejestrowanych zostało ponad 300 osób.
Uprzejmie informujemy, iż rejestracja na drugą i ostatnią już turę szczepień rozpocznie się w dniu 20 października o godz. 07:45.
Niestety zarejestrowana zostanie o połowę mniejsza liczba mieszkańców niż w pierwszej turze.
Rejestracji będzie można dokonać osobiście, telefonicznie pod nr tel. 58 682-22-81 lub 58 682 26 45 lub przez osoby trzecie.
W ramach programu przewidziano wykonanie badania lekarskiego kwalifikującego do szczepienia oraz podanie szczepionki VAXIGRIP Tetra.
Pragniemy Państwa zapewnić, iż dołożyliśmy wszelkich starań, aby móc zaszczepić przeciwko grypie jak największą liczbę mieszkańców Pruszcza Gdańskiego.
Niestety ograniczona w tym roku dostępność szczepionki na rynku nam to uniemożliwia.
Wyrażamy nadzieję na Państwa zrozumienie.